My Princess

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

My Prince

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

My Sweetpie

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Rabu, 26 Disember 2007

memori pokok pisang yang lalu

Saja nak merapu. X tau apa sebenarnya yg ada dlm fikiran. Banyak benda fikir n teringat tp tak tau mana satu dpt 1st priority.

Masa kecik-kecik dulu:
Aku merupakan anak sulung dalam family dan satu-satunya anak dara yang ada dalam keluarga ku. Masa skolah rendah dulu aku ni kira yg terpandai la antara rakan sebaya. Setiap tahun dapat no 1 dalam darjah. Huhu menjadi kebanggaan ayah dan ummi. Nak tau apa rahsia disebaliknya???
mmm tersangat la seksa. Pagi2 kena bangun pukul 5am baca buku dulu sampai masuk waktu solat subuh. Lepas solat subuh aku kena masak nasi ngan air. Lepas tu kena mengaji dulu, sarapan, baru bole pegi skolah.
Balik skolah pagi tunggu ayah n ummi balik bawak lauk utk mkn tgh hari. Hari-hari makan lauk kedai. Kadang-kadang teringin jugak mcm kawan-kawan lain. Balik skolah, lari-lari campak beg trus g dapur bukak tudung saji tengok apa lauk mak masak hari ni. mmm mcm best je kan mcm tu. Tapi nak buat mcm mana ummi keje untuk kebaikan kitorang jugak.
Pukul 2 kami adik beradik dah kena pegi skolah agama petang sampai pukul 6pm. Balik tu baru bole main sementara nak tunggu maghrib n tunggu ayah n ummi balik keje.
Malam pergi tution n buat kerja skolah. heheh tp ada jgk benda jahat yg aku buat. Aku slalu suruh org buatkn keje skolah sbb malas kot nak buat. Bila time ummi nak check beg kecut2 perut aku sbb mcm2 rupa tulisan yg ada kat dlm buku skolah ku itu. heheheh.... x pe yg penting aku fhm apa yg aku blaja.
Tapi dua adik ku yg bongsu x de pulak kena mcm apa yg aku ngan saufi kena masa kecik2 dulu. X payah pun bangun pukul 5 pg, diorg bole tgk tv masa hari skolah. Kalau aku dulu weekend je baru bole bukak tv.
Macam tu la life aku sampai darjah 6. Ada sedikit keterpaksaan untuk blaja. Tapi alhamdulillah sume tu utk kebaikan sebagai permulaan utk hidup ku yg masih jauh.


A good life is a collection of happy memories.

3 Kata-kata Magik:

reza berkata...

wow...aku sekolah rendah tak struggle pon (riak tak?)...tapi gi tuisyen ada lah...tapi tak sehebat kor...mak aih..aku ptg mmg pesta tv jer..agaknyer tuh dah jadik hantu tv..tapi downfall aku mmg masa masuk form 4...tersangkut perasan2 honeymoonnyer...
dan kemalasan belajar tuh terus terbawak hingga skrg...he he he...tapi tetap kagum..pagi2 dah study..wow!.

entah2 parents kor yg cadangkan kat hussien kamdi prep pagi tuh :P

Che underscore Lee berkata...

waaahhh almost the same la Noi!!
aku pun dulu terseksa dengan segala peraturan saiko di rumah..

in a way.. alhamdulillah parents2 kita sme extra garang dan buat rules2 mengarut2, at least kita tak ler rosak cam bebudak zaman skang ni ye tak? hehe..

fLuRrY.bLuRrY.bUbBLy. berkata...

reza: ala ada jugak curi2 tido time blaja pg. hehehe. Bukak buku mata pejam. :D
izar: anda betul. tepat sekali. sekurang2nya kita jadi 'org'. hihihi.

 

It whirls likely W.H.E.E.L Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template