My Princess

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

My Prince

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

My Sweetpie

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Selasa, 28 Disember 2010

Me at week 32. 8 months sudah...

Appoinment Jumaat lepas sangat mengecewakan. Saya sampai klinik ibu anak pukul 8.45 nurse situ cakap dah x boleh amik air gula. Dia cakap sampai pukul 8:30am je. Helloooo!!! kenapa tak cakap awal-awal kan.

Emosi punya pasal, saya cakap kat nurse tu "tak pe la klu mcm ni saya tak payah check diabetis sampai deliver pun boleh kot kan" (dengan nada protes)

Dah la schedule minum air gula tu hari Jumaat je. Setelah memonteng sekian lama, kebetulan cuti free hari Jumaat ni yang patutnya digunakan sebaik mungkin. Ni tak!!! Memang sangat kecewa.

Lari masuk kereta menangis dulu. Then baru call abg bagi tau.

Abg pun decide pergi buat kat private clinic je la kalau macam ni. Jam dah dekat pukul 10am, saya masih puasa ok. Serius rasa macam nak pitam sebab puasa dari malam tadi semata2 semangat nak ikut procedure minum air gula yang bertuah itu.

Uiiii sabar je la banyak-banyak!!!

Saya pun menjejakkan kaki ke Klinik Adnin nak buat procedure check Diabetis. Tak pasal je kena charge RM50. Air gula dia pulak, mak aihhhh sebotol size botol Spritzer Pop tu. Melekit2 tekak gigih nak habiskan.

Alang-alang saya pun gatal membuat scan sekali. Mommy rindu la kat anak mommy ni. Kalau ada camera, rasa 24jam nak tengok dia kat dalam perut tu.


Doc: Awk rasa anak awk lelaki ke perempuan? (Sambil still khusyuk mentonyoh bendalah tu kat perut saya)
Mommy: Entah la doc, biasa tiap kali scan mmg tak pernah nampak. Lelaki ke perempuan doc?
Doc: Saya rasa kemungkinan perempuan. (Sambil tunjuk kat screen.) Tu dia punya bibir tut*** me and husband called "tembam". :D
Mommy: sengih tersenyum2 sahaja...

Berbaloi-baloi selepas frust dengan KIA kg pandan tu, saya dapat tengok baby tersenyum.

Tembam kan pipi dia abg.. ikut sape??? (";)

Hari ni dah dapat result blood test Diabetis hari tu.

Alhamdulillah, The Super Cute mommy to be, is currently free from Diabetis and successfully maintained her blood pressure at healthy stage at the week of 32nd of pregnancy. Alhamdulillah.

Mommy sentiasa doakan baby sihat dan jadi anak yang soleh kelak.



Cam hampeh je kartun ni, Nanti la you, I kurus balik. Cet!
FYI, saya telah menggemuk 12kg at the week of 30th. ( tu dua minggu lepas) Sekarang?? ntah... hehehe..
Success doesn't come to you…you go to it

0 Kata-kata Magik:

 

It whirls likely W.H.E.E.L Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template