My Princess

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

My Prince

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

My Sweetpie

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Jumaat, 20 Mei 2011

Poll kasih sayang is irrelevant.

Kalau kita buat poll, the soalan is; who do you love more?
Wife vs Kids.
Rasa-rasanya ada tak orang yang tau macam mana nak jawab.

Same situation kalau kita disuruh pilih Father vs Mother.
Honestly i do love them both equally.

Kesimpulannya, jangan la tanya soalan macam ni dekat sesapa. Buat orang tu tak reti nak jawab je.

Saya pernah tanya HB "u sayang Hannah lebih ke sayang I lebih."
He said "i love both."

Bila dah tambah lagi seorang dalam hidup kita yang secara naturalnya kita sayang, kasih sayang tu jadi tah cam mana nak describe pun tak tau. Tu baru je ada anak sorang.
Orang lain yang anak-anak berderet tu tak tau la bape pieces kasih sayang dalam hati si ibu ni.
So lovely...

Merepeknya kat sini ialah,
sometime i rasa i care of Hannah too much than her daddy.
as i am thinking her daddy dah besar, and can take care of himself.
sometime i rasa i concern of Hannah a lot compared to her daddy
as i knew her daddy able to do everything alone.

p/s: To her daddy, I am sorry 'if ' sometime i put you in the 2nd priority in another half portion of my heart.

I baru tersedar bila her daddy cakap i asyik menepek dengan Hannah je all the time.

Sejujurnya, saya memang sangat sayang kamu berdua tak ada tolak bandingnya.

Cuma kadang-kadang bila Hannah menangis, merengek i rasa situasi tu sangat cute. 
It happened when the baby is unable to do everything yet
Like the baby will jerit:
Tolong la saya mommy, saya nak bangun. (sambil tangan dan kaki meronta-ronta minta didukung)
Tolong saya mommy, saya sakit perut. (sambil menangis mencurah-curah air mata nak bagi tau mommy sakitnya)
Help me mommy i am hungry. (sambil menangis hisap jari macam nak telan jari-jari tu masuk dalam mulut)
Cute kan!

So sebab tu la saya suka menepek dekat Hannah Qaisara saya.

To Daddy of lovely Hannah; I still love u so much and i wish to love you only till the end of life. (also praying that i am the one and only lover in your heart). :x
.
.
.

Tapi,  cuba bayangkan kalau mak ayah kita pulak yang menangis, merengek macam tu.
Adakah masih cute? Of course rasanya tidak.

It will happen when the parent already unable to do everything by themselves.
Like the parent will jerit, 
Tolong mommy, mommy dah x berdaya nak bangun sendiri.
Tolong mommy, mommy sakit.
Help me, mommy lapar, boleh tolong suapkan.


Bezanya tangisan mereka tak keluar secara zahir macam bayi. 
Persamaannya situasi tu akan kembali macam kita baru dilahirkan bila kita dah tua kelak.


Saya berdoa, agar saya dapat jadi anak yang solehah, berjasa kepada ayah, ummi dan ayah, ibu. 
Semoga Hannah Qaisara saya juga begitu.
InsyaAllah.

Success doesn't come to you…you go to it

0 Kata-kata Magik:

 

It whirls likely W.H.E.E.L Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template