My Princess

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

My Prince

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

My Sweetpie

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Selasa, 9 Oktober 2012

Looking for the BEST!

I had a feeling that something has to change. Saya ni kuat leleh orangnya. Sampai la ke pagi td tengah iron baju pun berjurai lagi air mata. Tersentuh sangat la tu.

Saya letih. Saya tau semua orang pun letih. Tapi kami bukan la orang kaya who can afford hari-hari makan kat kedai. Tekak kami satu family pun tak ter afford nak masuk makanan kedai hari-hari.
Kalau tunggu daddy balik baru saya nak mula masak dinner, dengan yakinnya pukul 10 la baru Hannah makan. Kalau nak cepat, hari-hari kita makan kat kedai je la.
Sekarang pun pukul 8 je Hannah dah minta-minta nasi. Saya kenal anak saya, kalau Hannah minta nasi walaupun x de sape yang tengah makan masa tu, meaning memang Hannah lapar.

Kaedahnya saya kena bawa Hannah dan Harraz balik cepat. Hannah dah la tak tahu nak duduk diam. Kalau time daddy drive pn, keadaan bole jadi bahaya dek kerana Hannah. Itu masa mommy pun ada pegang adik. Baby car seat ada pun hanya membantu time Hannah dah letiih je. Inikan pula kalau saya drive sorang dengan Hannah dan Harraz. Saya tak nak memperjudikan nyawa anak-anak.

Semalam me and the kids tunggu daddy kat dalam kereta mommy. Daddy cakap; "berkelah ke? Seronok tak Hannah berkelah dengan mommy dalam kereta?" Cesssss!!

Daripada saya melopong tunggu daddy, kesempatan tu je yang saya ada bertarung masa siapkan makan malam. Sungguh nak rehat 5 minit pn jangan mimpi.

Semalam saya terlebih touching sebab masa tu tersangat penat kot. Mengah pun tak sempat reda dah kena sebijk. Apa lagi, syahdu la kan..

Mommy n daddy are still thinking the best way to solve the situation.

Start next Monday saya dah kena travel ke Sony Bangi sampai end of year. Bangi adalah agak jauh, harus lah kena keluar awal dan balik agak lewat juga. Kalau saya keluar pukul 7am, takkan la Mr husb pn nk kena keluar pukul 7 juga semata-mata nak kena hantar kiddos bersama-sama walhal daddy masuk keje pukul 9am.

We have something in mind but did not put any decision yet.

Dear Allah, please guide us to the best solution for our family and everybody. Amin..
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

0 Kata-kata Magik:

 

It whirls likely W.H.E.E.L Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template