My Princess

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

My Prince

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

My Sweetpie

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Khamis, 10 Oktober 2013

I bet I am too emotional but I am just a mother..

Haiiiihhhhh....

Purpose of the story is I nak mengeluh panjaannnnggggggggggg.

Lately ni nursery buat perangai. Sentap pulak hati kita!!!!
Bila I cerita dekat husband dia pulak join sentap. Sambung membebel kita beli puting yang elok, baru je tuka... blablabla..... owhh over juga daddy ni.

Hari tu masa nak cuci botol susu anak-anak, I tengok puting botol susu Hannah dah la tak sama jenis, buruk dan kotor pulak tu. Ring botol susu tu pun dah legam. 
Hoihhhhh tercabar jiwa raga dibuatnya. Saya ni hari-hari gigih sental botol susu anak-anak saya  bersih2 sekali balik tengok dapat yang dah berkarat. 

It doesn't matter about branding ke apa.. Tapi kalau dah puting susu yang I baru tukar tak sampai seminggu and I cuci hari-hari, hangin jugak la kan bila tengok anak kita kat skolah pakai puting susu tah budak mana, lepas tu kotor.

Ok admit cikgu tertukar dengan murid lain. 

Tapi hairan juga bila parent budak tu tak de cek ke keadaan botol susu anak kat sekolah macam mana? Dah berkarat macam tu pun buat tak tau je. Tak ambik berat ye kebersihan anak tu kat nursery.
................................................................
Another matter was semalam. 

Pagi tadi I nak packing bag sekolah anak-anak I tengok baju diorang masing-masing sepasang je yang berusik. Meaning baju yg takde is baju yang diorang pakai masa saya ambik balik petang semalam.

Normally i will provide 3 pasang each, dua baju siang and 1 baju malam. 

Semalam I ambik Harraz dia pakai seluar pendek and Hannah pakai baju tido. Baju Harraz satu baju siang, satu baju tido masih bersih. Hannah pulak dua-dua baju siang dia tak berusik.

What will you think?

So I guess, my children mandi sekali je semalam. Either Harraz mandi pagi je tak mandi petang sebab dia pakai seluar pendek. And Hannah I rasa dia tak mandi pagi and mandi petang je sebab dia pakai baju tido.

If so true, kesiannya la anak-anak tu. Hannah dari malam semalam tak mandi, pakai baju yang dia tido sampai ke petang esoknya.
................................................................

By everytime I ambik anak-anak dari nursery masuk je kereta masing-masing cakap nak air. Kadang-kadang worse case depan pintu sekolah, nampak je saya Hannah terus mintak air.

Apa anak-anak saya ni tak de minum air ke? Saya dah sediakan botol air untuk anak saya sorang satu. Troublesome ke kalau standby je botol air tu dengan diorg all the time? Saya tau Hannah dan Harraz mmg kuat minum air masak. Air masak je pun. Bukannya saya minta cikgu bagi air sirap ke.. air milo ke.. air ribena ke.. Just a plain water. Even kalau tertumpah pun tak de semut nak datang. Tapi btol air for toddler kan mmg air tak tumpah pun.
........................................................

How i wish Hannah bole report clearly everything yang dia buat kat sekolah everyday.

Kalau sebelum ni baju tak cukup la, termasuk baju budak lain la.. I tahan lagi sebab tak de kena mengena dengan anak-anak saya. 

Tapi kalau kes yang ni saya rasa macam tak boleh nak terima.

Saya memang typical emak. And sepatutnya saya rasa semua emak adalah stereotype. Where all mothers will work for the best for the seek of their children. Agree???

Eiiiii memang menyirap je hati ini. Ada jugak yang nekad tukar nursery lain nanti. 

Hari-hari lalu depan Qdees tu macam memanggil je nak suruh saya pergi tanya yuran sekolah berapa. Hurmmm tunggu la tergerak hati nak singgah, bakal saya usahakan.

Success doesn't come to you…you go to it

1 Kata-kata Magik:

. i . n . a . z . on 10 Oktober 2013 pada 12:26 PTG berkata...

siannye noi. balik ipoh hantar anak anak ko kat nursery aku je la. komfem budak2 akan mandi at least 2 kali sehari. makan cukup, tidur cukup, minum susu pagi, tengah hari, petang n susu siap bancuh untuk bawak balik, mimum air bila2 masa yang diorang nak. hehehehhehehehe...

semoga ko dapat carik nursery yang elok fr your kids. ooohh, and to ensure the nursery take care of your kids well, ko kena ada good relationship dengan pekerja/owner nursery tu jugak.

 

It whirls likely W.H.E.E.L Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template