My Princess

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

My Prince

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

My Sweetpie

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Isnin, 7 April 2008

Padang Broom????

Weekend ari tu i was the busiest lady in MY world. Start dari ari Jumaat malam pas keje g survey skolah utk test SPA esoknya. Dekat jer rupanya skolah tu. Sib baik kak ina ada. x de la aku melilau cari sorg2. Pas dah jumpa skolah tu k ina bawak g makan kat Padang Broom.

Actually x pnh tau pun wujudnya Padang Broom tu. Kenapa nama dia Padang Broom pun x leh nak teka sebab apa. X de pun nampak replika penyapu or any patung wizard kat situ. Heheheh... Once I reached there, aku cam jakun jap. Nak tau pasal apa???

Sebab...... kedai-kedai kat situ mmg antik. Macam kita g makan kat warung-warung tahun 1980-an which is yg aku pun x nampak dunia lagi. Ntah kat alam mana tu blm dikenal pasti. Kerusi meja sume wat dari besi. I tak reti la nak explain kat sini. Tapi just imagine mcm typical kerusi merah yg bulat x de tmpt sandar tu, tp wat drpd besi. Comel2 ngan cute2 je kerusi dia.
Food toksah cakap la macam-macam jenis ada. Sebut je nak apa. Makanan antik pun ada. Ada satu tu dia ala2 Yong TauFu+Steamboat. Tapi x de kuah. Ada cam sos apa ntah aku pn x sure, tp org2 ckp sos dia tu yg sedap. Aku tengok sume meja yg mkn benda alah tu penuh ngan benda2 cucuk ngan lidi utk direndam kat dalam periuk kecik yg ada kat tgh2 meja tu. Aku igtkn byk btol derang ni makan. Rupa-rupanya, sume org yg dtg, mmg diorg serve ngan sume segala benda yg ada, tp nnt derang kira lidi yg kita dah mkn je. Ala-ala Sushi King gitu, harga lain2 ikut colour plate. Tp ni ikut colour lidi.

As usual, my faveroute, ABC... For the 1st time aku jumpa ABC kat Penang ni x letak syrup sarsi which yg mmg aku x suka. I prefer just rose + brown sugar syrup. Lagi lazat.. Mengikut selera di tekak ku ini la kan.. Air bandung dia pun special. Ala2 ABC tp dlm gelas. Dia just ltk ais kepal pas tu siram ngan sirap+susu.

Majoriti yang dtg situ mostly family. Kalo couple-couple pon ala2 dah berumur. N may be already husband & wife. Tempat antik, org2 yg datang pun sure la antik kn. Hehehe...

Makanan kat situ murah-murah sangat2. Segala macam jenis food ada. Kita leh order sume skali harung dari ujung sini sampai ujung sana. Kalau perut korang besar la nak sumbat sume2 tu kan. Tapikan honestly masa memula duduk kat kusi antik tu, perasaan ni terasa macam nak order sume. Sume benda aku nak rasa. Tapi sbb dah kekenyangan, aku ngan k ina mkn pasembor, sup daging + roti benggali ngan mee goreng je. Menu-menu yg lain terpaksa KIV dulu. Next time aku bedal sume sampai perut kenyang lagi utk lain kali nyer yer.

(Harap-harap aku igt lg jalan nak g Padang Broom... Kalo x, kena angkut k ina sama la jawabnyer. heheheh)

ByeBye Padang Penyapu. :)

A good life is a collection of happy memories.

0 Kata-kata Magik:

 

It whirls likely W.H.E.E.L Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template