My Princess

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

My Prince

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

My Sweetpie

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Rabu, 28 Mei 2008

Belajar dan Diganggu...

Saya sangat nye la mengantuk pagi-pagi ni. :(

Ni semua gara-gara Reza kacau aku kul 1am. Melayan dia dengan luahan hati yang ntah ke mana-mana peginya. Ni bukti aku dah berbaik balik ngan MR best friend ku.
Kan aku dah cakap, "Friends are forever" Hehehehe....

Malam tadi jugak aku study Algebra sampai tengah malam. Stay up beria macam esok nak pekse je. Hehehe... Bukan saja-saja nak stay up yer.. Tapi wat home work; preparation tuk class ari Khamis ni. Memang aku study semua balik dari mula..

Aku baru noticed satu benda ni, memula tu macam payah jugak aku nak flash back segala formula yg ada.

a2-2ab+b2= (a-b)2
a2+2ab+b2= (a+b)2

Kawan-kawan masih ingat benda ni? Honsetly cakap, aku dah tak ingat. Kalo tetiba ada org tanya suruh factorized kan equation, hmmmm malu aku nak buat depan dia.. :D.

Perkara yang saya noticed ialah; kenapa la pick up aku tak sepantas sekarang, masa skolah kat Bainun dulu? Sebenarnya senang je benda tu. Tapi agaknya masa tu aku kecik lagik, kepala tak penah nak serious bab study. Ingat nak main jer yang lebih.

Dulu masa Trial PMR aku siap fail lagi Math Paper. Pas tu bila cikgu suruh bukak buku wat latihan, aku pun tak tau mana dah pegi buku aku time tu. Bila cikgu meround je, aku sibuk la kenen-kenen kat meja sebelah kononnya kami share buku cikgu. Hihihi.. ( Membuka pekung di dada)
Dah kena marah hebat ngan ayah n ummi, baru la insaf. Alhamdulillah dapat jugak aku A Math.

Haaa sebut pasal PMR, aku teringat adik aku Saufi, dulu dia lagi la langsung tak belajar.
Kami 1 skolah asrama kat Bainun jugak. Dia kalau balik umah langsung tak de bawak buku utk ulangkaji. Jangan kan kata buku, pensel sebatang pun x de.
Dia pun sama cam aku, balik umah sibuk dengan CD game. Time tu mana ada lagi PS Game. Ummi geram sangat dgn dia, Ummi sorok berkotak-kotak CD game dia sampai dia nangis. Haha padan muka.

Lagi yang wat aku nak tergelak, esok dia ada paper Sejarah. Malam tu time prep datang jumpa aku.
"Kak long, macam mana ni saya langsung tak study apa-apa Sejarah esok."

Nasihat aku ialah, " Kamu pinjam buku latihan sape-sape yang dah berjawab, kamu baca je la sampai tido.. " Hehe tak kan nak suruh dia struggle dari 1st chapter kan.

Rezeki dia agaknya, aku tak terkejut pun dia dapat 8A time tu.

Apa pun aku bersyukur sebab aku sampai ke tahap ni. Walaupun aku sedar tak la hebat langsung, tapi sekurang-kurang nya ada la sikit..
A good life is a collection of happy memories.

4 Kata-kata Magik:

Janet berkata...

ha silakan en R, di talian 1

fLuRrY.bLuRrY.bUbBLy. berkata...

en R is MR Reza. Haaaa amik kau.
:D

dugongsenyum berkata...

math pelajaran yang aku palinggg tak suka.

fLuRrY.bLuRrY.bUbBLy. berkata...

en dugong:
Kita berbeza; Math pelajaran yang saya palinggg suka.. hehehehe....

 

It whirls likely W.H.E.E.L Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template