My Princess

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

My Prince

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

My Sweetpie

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Selasa, 8 September 2009

O..Oo..Oooo baalik kampunggg

Cuti Merdeka hari tu aku balik kampung berbuka bersama-sama Tok dan Opah. Damainya rasa masa kat sana. Aku pun memang dah lama tak balik actually. So aku ada sikit perasaan jakun dengan kampung sendiri.



Kampung ku..
Kampung ku..

And YES aku bangga aku ada kampung walaupon tak mewah. Sape kata duk kampung susah?? Erm dari segi entertainment memang betul. Tak kan jumpa shopping complex kat situ. Tapi budak2 situ ada cara derang sndiri tuk dpt hiburan. (aku rasa la dari pemerhatian)


DSC00172


Aku terpikir senangnya duk kampung sebab benda2 remeh bole tanam sendiri, tak payah beli. Pernah skali aku teringin nak masak asam pedas cari daun Kesom. Satu Tesco aku pusing sehelai pn aku x jumpa.



aaaaa amik kau sebut je bape kilo nak. :D
aaaaa amik kau sebut je bape kilo nak. :D

Anda kenal semua2 ni pokok apa??


DSC00151


DSC00160


 DSC00165


DSC00168


 DSC00169


DSC00167


DSC00170



Cili purple
Cili purple

Kredit kat umah nenek yang duduk tepi pintu. Sorry ye Nek snap gamba x mintak izin. Masa ni tengah tunggu ayah pergi beli ubi kayu kat seberang jalan. Murah ok 1kg RM1.50. huhu.... KL??


DSC00173


Ni la hasil pertama aku seumur hidup petik pokok cili. Diakui memang aku tak pernah buat benda ni. Tok ajar nak petik kena petik ngan tangkai skali. Heheh...cucu yang mendengar kata. Tetiba sesat sebijik manggis kecik tak tau apa motif. Kat mana tah Fizal jumpa buah tu cicir. heheh.. :D


DSC00175


Daun-daun ni aku kutip sendiri tau. Sipi-sipi lagi nak jatuh parit semata-mata nak kutip daun ni. Hasilnya dapat la kami makan kerabu daun Selom n asam rebus ikan tongkol. (Ikan tongkol tak la tanam jugak plk kan. Harus la beli kat pasar)


DSC00163


Kalau kita beli kat kedai sebiji berapa abg tu jual?? Tu pun derang kira timbang.. Kalau kelapa tu besar pn kita beli tetap gak dapat banyak mana yang derang dah bajet tuk standard sebijik kelapa. Betul kan???


-aman damai-


Semalam balik dari Kg Durian Daun pn ala2 mcm ni jugak. Nanti saya update apa kisahnya.. ;)

5 Kata-kata Magik:

putri :) berkata...

noi..... kemas je umah nenek ko..siap ada langsir kat tepi beranda ( beranda ke panggil?) hihihi

Mic Nichols berkata...

oh kenangan lucah di rumah ini
ehehehe
mmg best..apa aku ingat yeh?

ada binatang pelik berbunyi2 tgh shooting...
tido mlm yg actually agak sejuk
dan ulat gongok kat toilet yg takmo blah2

mrsdjones berkata...

noi, besnya kat kampung. ni tak sabar rasa nak balik kampung sendiri ni ;) Tahun ni raya kat behrang yeayyy!

0ladyfisz0 berkata...

pu3: Time kasih.. nanti datang la beraya umah tok aku. heheh.. aku pun tak tau apa namanya. Beranda tu yg kat dpn tangga tu kan kalau tak silap..
reza: weih mananya hasil shooting. kedekut!! nasib baik ulat gonggok giant tu tak gigit ko. Kalau tak mesti ko lompat atas kolam kan. :D
Nette: best kan.. Noi pun balik raya kampung tahun ni. Alang2 nette dah kat Behrang, singgah la raya umah noi nnt yer.. Slamat ari raya! hihihi..

eda on 25 September 2009 pada 9:34 PTG berkata...

oh noi teringat time2 aku g ngan ko,reza,cyber and bie...huhu...best gler..

 

It whirls likely W.H.E.E.L Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template